Geplande optredens:

Zondag, 7 januari 2018:

Opluisteren eucharistieviering en een klein concert na afloop in de Amelbergakerk in Susteren.

Aanvang mis 11.00 uur.

Programma:

• Missa in Honorem Sancti Martini van Joop Grubben
  • Pater Noster van Joop Grubben
  • Avé Verum van Carl Jenkins
  • Jubilate van Howels
  • Wohl mir dass ich Jesum habe van J.S. Bach
  • Cantique de Jean Racine van G. Fauré
  • Gehe wiederum hinab van Mendelssohn

Zondag, 4 november 2018:

Middagconcert in het kader van 775 jaar Sittard.

Plaats: MFC Sanderbout (voormalige Gemmakerk).

December 2018:

Kerstconcert.

2019:

Groot oratoriumwerk met orkest.

Nadere info volgt.

Eerdere optredens en concerten:

3 december 2017

In 2017 was het 250 jaar geleden dat de Duitse componist Georg Philipp Telemann overleed. Op allerlei plaatsen op de wereld werd deze grote voorganger van J.S. Bach met concerten herdacht, en zo ook in Sittard-Geleen. Op zondagmiddag 3 december vond in de Ontmoetingskerk in Geleen een concert plaats met muziek van Telemann en tijdgenoten.

Op het programma stonden o.a. een Psalm en Motetten van Telemann en Sing unto the Lord van Henry Purcell, uitgevoerd door de Oratorium Vereniging Sittard en Vocaal ensemble Cantori la Vera uit Beek. De begeleiding werd verzorgd door het jonge, veelbelovende, oorspronkelijk uit de Sovjet-Unie afkomstige, Eurasia Strijkwartet en Anastasiya Akinfina op clavecimbel en orgel. Guido Janssen verzorgde de bassolo’s, de muzikale leiding was in handen van Alice Hendriks.

21 mei 2017

Op zondag 21 mei a.s. luisterden wij de eucharistieviering op in de kerk in Sittard/Vrangendael (Christus’ Hemelvaart – H. Joseph).

Medewerking werd verleend door  Guido Janssen (bas) en Ad Gijzels (piano/orgel).  We brachten de Missa in Honorem Sancti Martini van Joop Grubben ten gehore.

Joop Grubben was van 1981-1987 dirigent van de Oratorium Vereniging Sittard Geleen. Hij was hoofdvakdocent piano aan het Maastrichts conservatorium en Alice Hendriks, de huidige dirigent van de Oratoriumvereniging, was daar een van zijn leerlingen.

Na afloop van de dienst kon iedereen, onder het genot van een kopje koffie of thee nog nagenieten van een kort concert, waarbij we werken van J. Brahms, J. Rutter, W.A. Mozart en F. Mendelssohn uitvoerden.

Dit alles onder leiding van Alice Hendriks.

8 april 2017

Op zaterdagavond 8 april organiseerde de Oratorium Vereniging Sittard in de Johanneskerk in Sittard een herdenkingsconcert voor pianist, componist en dirigent Joop Grubben. Deze overleed in november 2015.

Joop Grubben was van 1981-1987 dirigent van de Oratorium Vereniging Sittard. Hij was hoofdvakdocent piano aan het Maastrichts conservatorium en Alice Hendriks, de huidige dirigent van de Oratoriumvereniging, was daar een van zijn leerlingen.

Aan het concert op 8 april, de geboortedag van Grubben, werkten nog twee van zijn leerlingen mee: organist Ad Gijzels en alt Louise Rijs. Zij traden zowel solistisch als samen met het koor op. Ook tweede dirigent Guido Janssen verleende als bas-bariton zijn medewerking.

Op het veelzijdige programma stonden naast de door Grubben gecomponeerde Missa in honorum Sancti Martini voor koor en orgel, werken van o.a. Mendelssohn, Brahms, Dvorak, Mozart, Rutter en Maunder.

Klik hieronder om te genieten van een aantal fragmenten uit het concert.

Overzicht

Guido (3)Alice

SolisteAd Gijzels

10 december 2016

Op zaterdagmiddag, 10 december 2016, gaven we een sfeervol Kerstconcert in het Gruizenkerkje in Sittard, met mooie kerstmuziek van vroeger en nu. Aan het concert werkten drie solisten mee: Marijke Hendriks, Heidi Huppertz en Guido Janssen.

13-DSC09384 12-DSC09380 20-DSC09404

14 november 2016

Op maandag, 14 november 2016 gaven we een concert in Erkelenz (D). Het betrof een herhaling van het “Vrie en Vrei” concert dat we eerder, op 31 oktober 2014, in Sittard gaven.

Tijdens het concert werd door ons The Peacemakers van Karl Jenkins ten gehore gebracht.

Aan het concert werkten ook Camerata Gladbach, het Mannenkoor Si-tard, Limburgse koorschool Cantarella en Jeugdkoor Groenewoud mee.

Op zondag, 7 januari 2018 brengen wij nogmaals de prachtige Missa in Honorem Sancti Martini van Joop Grubben ten gehore tijdens de eucharistieviering in de Amelbergakerk in Susteren. Aanvang mis 11.00 uur. Na de mis verzorgen wij een klein concert! Meer lezen? Klik dan hier!

Trots op onze nieuwe beschermheer! Lees meer..