Martijn van Helvert

“ Tweede kamerlid beschermheer
Oratorium Vereniging Sittard-Geleen “
martijn van helvertMartijn van Helvert is bereid gevonden om beschermheer van de Oratorium Vereniging Sittard-Geleen te worden. Martijn van Helvert politicus, woonachtig in Sittard en lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal namens het CDA, groeide op in Sittard, studeerde geschiedenis en was werkzaam bij scholengroep Trevianum te Sittard. Ook maakte hij deel uit van de gemeenteraad van Susteren en was hij persoonlijk medewerker van de Limburgse gedeputeerde Noël Lebens. In 2011 werd hij gekozen tot lid van de Provinciale Staten van Limburg. Op 12 november 2014 werd hij geïnstalleerd als lid van de Tweede kamer.

Oratorium Vereniging Sittard-Geleen heeft in het verleden veel grootse muziekwerken uitgevoerd, vaak in de schouwburg en samen met gerenommeerde orkesten zoals bijvoorbeeld het Limburgs Symfonie Orkest. Onlangs nog werd er in Erkelenz Duitsland een groots Vredes- en herdenkingsconcert uitgevoerd.

Om in de toekomst mooie concerten in Sittard en omgeving te kunnen blijven geven is het van belang om over goede contacten in de euregio te beschikken. Als beschermheer kan Martijn van Helvert een belangrijke bijdrage leveren aan het bestaan van het koor en daarmee aan Sittards verenigingsleven.

Op zondag, 7 januari 2018 brengen wij nogmaals de prachtige Missa in Honorem Sancti Martini van Joop Grubben ten gehore tijdens de eucharistieviering in de Amelbergakerk in Susteren. Aanvang mis 11.00 uur. Na de mis verzorgen wij een klein concert! Meer lezen? Klik dan hier!

Trots op onze nieuwe beschermheer! Lees meer..